Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Isabell - 30 oktober 2008 10:28

Antingen är torsdagar sjukt befriande eller så är de rena skiten. Idag är en bra och befriande torsdag. Visserligen ska vi ha opponering på arbetena idag. Idag skall min grupps arbete opponeras på och imorgon är det dags för oss att grilla en annan grupp. Det kan gå hur som helst, däremot vet jag att vi gjort ett grymt bra arbete. Så det så!


Imorgon drar vi till Karlstad. Det ska bli supermysigt verkligen. Längesedan jag var där. Hoppas bara att jag hinner träffa lite gamla polare med. Vi får se.


Igår var jag inne och jobbade en sväng. Det dummaste samtalet jag hade löd såhär: K=kund J=Jag

K-Jag undrar hur mycket bagage man får ta på färjan till Gullholmen

J- Jaaa...det beror ju på hur stort ditt bagage är. Ska du flytta över stora saker?

K- Nej, men ganska stora saker är det...

J- Jaha, men vad är det då? Det bästa är nog om du ringer själa rederiet som kör den färjan för jag kan inte svara på vad de har för regler.

K- Det är en bil.

J- En bil?

K- Ja.

J- Vad ska du ha den till då och hur har du tänkt forsla över den till Gullholmen?

K- På färjan och vi ska göra  en fotosession där.

J- Det går inte. Det finns ingen biltrafik på Gullholmen och färjan är ingen bilfärja.

K- Men hur gör de som bor där då?

J- Ehh, de går eller cyklar alternativt åker båt. Det finns ingen möjlighet att köra bil på denna lilla ö.

K- Men herregud, är det en ö??!!!

J- Ja, Gullholmen är en ö. Det är därför man måste ta färja över.

K- (Upprört) Tack så jävla mycket för hjälpen dårå!


Hallå?? Vad är det med folk och koll? Sjukt roligt var det i alla fall. Korkade människor kan i viss mån vara underhållande.


Detta är inte bild på mitt nya hår, bara en vanlig bild. =)

 


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards