Alla inlägg under maj 2009

Av Isabell - 29 maj 2009 18:53

Har precis varit ute på en promenad. Jag fick världens känslostorm!

Alla vackra färger, alla dofter, värmen, solen som skiner på min näsa, alla små vingbeklädda djur som surrar i buskarna, ljuset,doft av grill, glada skratt, alkisar som sitter ute och skålar, hundar som tumlar runt...


Jag älskar verkligen den här årstiden. Alla flak med glada studenter som åker runt, runt, runt. Känslan av att nästan vara färdig med en hel vårtermin, vetskapen om att det ligger en flaska rosévin i kylen och besök som är på ingång. Det är även den här årstiden som Håkan Hellström spelas flitigt hos mig blandat med drömmar om mjukglass, solblekt hår och våta drömma om Röda Sten.


 


 


Isabell

Av Isabell - 28 maj 2009 12:42

Nu är min uppsats inlämnad och klar. Jag känner mig väldigt nöjd med resultatet och det är en helt fantastisk känsla att vara klar. Nu finns det ingen återvändo. Nu kan jag inte ändra i texten eller ångra vad jag skrivit. Dessutom har jag lyckats få självförtroende i min text och det känns bra inför opponeringen som är på onsdag.


Tänkte gå ut i solen nu, även om det stormar, och njuta av att jag är ledig. Åh, det är en sån härlig känsla att vara klar och stolt över någonting som man kämpat och slitit med länge.



Här är jag för ungefär ett år sedan. Jag hoppas att jag kan ha det såhär gott i helgen. 


Isabell

Av Isabell - 27 maj 2009 11:07


Det här måste ju vara det fulaste paret någonsin? Jag förstår inte, är det en pr-kupp eller har Stockholms fulaste, dummaste och mest puckade människor äntligen hittat varandra? Hoppas aldrig de får barn. Hjälp.


Slut med skvaller åter till uppsatsen, som snart är klar!


Isabell

Av Isabell - 25 maj 2009 17:28

Tillbaka från de skånska och blekingska skogarna. Har faktiskt sett sjukt mycket skog de senaste dagarna.

Sjukt mysig helg. Blev lite biten på att tälta. Det är riktigt mysigt om man har bra prylar, en bag-in-box, gott sällskap och varma sockar. Jag lyckades dessutom  ta mig upp för en high-ball för egen maskin. Det betyder för er som inte är insatta i klättring att jag tog mig upp för ett berg (ganska litet berg men ändå). Hur som helst en kanon helg som avslutades i Blekinge med en brakfest!


Nu däremot är det bråttom med uppsatsen. På torsdag klockan 12 skall den vara inskickad. Jag får helt klart konstatera att jag jobbar bäst under press, bara en sån sak som att jag producerat närmare 2000 ord bara idag. Det ni.


Ett tips, gillar ni reagge, lyssna in Governor Andy. Göteborgsk reagge när den är som bäst.



Mattias har hittat ett blåbär i skogen.


Isabell

Av Isabell - 21 maj 2009 09:44

Efter orosmolnen blev det klarblå himmel och Skåne/Blekinge resa. Hurra!


Jag skall räkan olika bilmodeller, olika färger på bilar och vara allmänt tjötig i baksätet, precis som när jag var liten.


Jippie!!


Isabell

Av Isabell - 21 maj 2009 08:08

Igår kändes allt bra.


Jag fick gjort en hel del på uppsatsen, såg ett bra avsnitt av Grey's Anatomy och hade packat väskan innan jag gick och la mig.


Nu känns det däremot inte lika bra. Det faktum att jag sitter på jobbet är inte det som känns oroligt (jag får söndags OB idag). Nej, det som känns väldigt ledsamt och jobbigt är att det kanske inte blir någon resa. Mattias känner sig nämligen sjuk. Visst, jag kan ju åka med ändå men sova i tält själv känns mindre lockande. Åhh. Hur skulle ni gjort? Det känns så himla typiskt. Jag kommer bli så himla ledsen och besviken om det inte blir någon resa för jag har verkligen sett fram emot att åka iväg.


Håll tummarna för min skull!!!


Isabell

Av Isabell - 20 maj 2009 17:28

Det är snart mindre än åtta dagar tills min uppsats skall vara inlämnad (och förhoppningsvis klar och bra). 

Idag var jag på handledningsseminarium och det var både bra och givande. Kände att jag fick lite nya idéer till hur jag kan lägga upp resten av texten. Det ska gå vägen. 


Resten av kvällen tänkte jag sitta framför datorn och brottas med ord, formuleringar och analyser. Som sagt, det ska gå!


Imorgon åker jag, pojkvän och ett glatt gäng till Skåne. Närmare bestämt Kjugekull (tror det stavas så). Där ska vi tälta och klättra tills på lördag då vi åker vidare i den röda Volvon till Blekinge och metropolen Olofström där en vän till oss valt att bosätta sig (errhmm, piiik Emlan ). Vännen och hennes karl har köpt ett hejdundrande hus som vi nu ska få se. Dessutom lovas det mat och dryck så det ser ut att bli en toppenhelg.


Så. Nu fokus. Igen.


Isabell

Av Isabell - 19 maj 2009 13:07

Har ni sett den nya reklamen för Heiniken som går på tv nu?


Det börjar med en fest i en stor och modern lägenhet hemma hos ett par. Tjejerna skall gå in och titta på den ena tjejens nya walk-in-closet och blir helt till sig och skriker och fnittarar så högt de kan åt alla rosa skor, fluffiga morgonrockar och allt annat som kan tänkas finnas i en "girlie" walk-in-closet.

Plötsligt avrbyts tjejernas fnitter och skrik av manliga vråååål från andra sidan lägenheten. (Det låter som att gorillorna från de mörkaste djunglerna i Colombia äntrat lägenheten.) Där har pojkvännen och hans vänner hittat pojkvännens "walk-in-fridg" som förstås är fullproppad med öl. 


Får man göra hur sexistiska reklamfilmer man vill eller finns det liksom inga riktlinjer för vad som är okej eller inte. Åh! Dessutom kan jag tänka mig att majoriteten av alla som ser den här reklamen tycker att den är lite "fräck" och rolig. No fucking way.


För att skriva om något helt annat vill jag ha en ny frisyr. Det lutar åt både färg och form som hos denna skönsjungande donna- Duffy. Vad tror ni?!


 


Nu är min paus över och det är dags att återgå till mina böcker och allting som måste skrivas ner.


Isabell

Ovido - Quiz & Flashcards