Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Isabell - 24 oktober 2008 18:02

Sitter på jobbet. Ska bara hoppa in tre timmar idag, mellan 17-20. Det känns som att jag redan jobbat 5 timmar. Men icke, 1 timma och 3 minuter i skrivande stund.

Hade ett samtal nyss med en rabiat morsa. Jag ska aldrig, aldrig, aldrig blir en curlande rabiat morsa. Då dör jag hellre. Det går inte att resonera med den typen av människor och det är väääldigt frustrerande för mig som sitter i kundservice och skall vara trevlig och försöka hitta en lösning på kundens problem. Det är totalt omöjligt. Framförallt är det extremt otrevligt. Jag blev kallad dum i huvudet, värdelös på mitt jobb, otrevlig, okunnig samtalet slutade med att kunden skulle ringa GT. Jaha tänkte jag, gör du det om det gör dig lyckligare.

Ärligt talat. Vad är grejen med människor som är så förbannade och arga hela tiden? Ingen blir väl lyckligare av att gapa och skälla? Framförallt borde ju människor förstå att det inte är personen som sitter i kundservice som orsakat felet? Det värsta är trots allt att folk vill ha svar med en gång. NU!!! Tar det en minut så blir de rabiata morsorna ännu mer rabiata. Happy days. Jag skulle kunna skriva spaltmeter upp och ner om galna kunder och helt sjukt konstiga samtal. Det kanske borde bli min nya grej, "Kundservice-bloggen"?

Hur som helst är de allra flesta som ringer trevliga. Dessutom vet jag att jag gör ett bra jobb och är galet trevlig. Till och med så trevlig att jag efter jobbet säger "tack så mycket och hej" till älskling när vi pratar i telefon. Vaddå tack så mycket?

Well, nu ska jag fortsätta jobba. Hemma väntar min fina älskling. Sedan blir det vin och thaimat med film. Förresten, älsklings kurs i Billdal hade varit finemang. Han hade fått desserbuffé flera ggr om dagen. Vi konstaterade att han hade fått en liten liten gnutta fett på den annars så väldigt smala magen.


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards