Alla inlägg under februari 2009

Av Isabell - 21 februari 2009 09:31

Återigen har det varit ett uppehåll som heter duga. Nu får det vara slut med det annars kan jag lika gärna lägga ner hela bloggen, eller?


Mattias ligger och sover och när jag gick upp förut frågade han om vi inte kunde göra våfflor till frukost. Hahahaha, vart skulle vi få våffelingredienser från? Ja sa nej, jag ska springa runt i bikini om någon månad så det blir inga våfflor för min del inte. Fast gott hade det varit, åhhh, med mammas hemlagade jordgubbssylt och grädde till. Dessutom kommer jag ihåg från när jag var liten att vi hade vissa speciella våffeltalrikar, bruna i keramik kommer jag ihåg. Hallå mamma- bjuder du upp oss på ett old-time våffelkalas någon dag? 


Hur som helst. I torsdags var jag ute på AW med mina girls från klassen. Vi gick till andra långgatan och köpte en öl (först ja...) för 29 kr sen ingick buffé. Sammanlagt fick vi alltså käk för 29 kr! Det passar hungriga studenter. Fast det lönade sig nog inte egentligen för vi stannade från kl 17 till midnatt ungefär. Vi skrattade kopiöst, sånt där skratt som man får ont i magen av och tårarna bara sprutar. Skoj skoj!


Igår hade jag en helt ledig dag. Det var efterlängtat efter allt som varit med hemtentan osv. Tog sovmorgon, vilket i mina mått är ungefär till kl 9. (Jag har så svårt att sova länge, vet inte varför) 

Kvällen igår spenderades i Majorna. Också en helt fantastisk kväll. Zarah demonstrerade sin nya superflashiga dammsugare, i rosa! Emelie klämde mig på rumpan och pussade på mig, som vanligt ;). Dessutom fick Zarah användning för dammsugaren eftersom Mattias sockar luddade ner hela lägenheten. Haha! Dags för nya sockar kanske....? 

Kvällen slutade med snöbollskrig och när vi kom hem toksomnade vi vid 3 och nu är jag redan uppe. Sanslöst.


Om ett par timmar ska vi iväg och klättra. Det ni! Inne dagen till ära, känns sådär kanske att klättra i snö.

 

Obs! Det är inte jag på bilden.


-Förresten mamma! Om du bjuder på våfflor vill jag ha min favoritläsk till, päronsoda! hi hi.


Isabell

Av Isabell - 5 februari 2009 18:34

Jag har fått en fling för köksprylar!!


Gråa dagar kan man ju alltid drömma om prylar till köket...en dag kanske man har råd!


 


  



Isabell


...

Av Isabell - 5 februari 2009 18:03

Jag blir trött och less av reklam på TV, en grå stad, smutsiga skor, tjocka vinterkläder, gäss som blir av med sitt dun levande, mörker, barn som blir misshandlade, elaka människor, en högerregering som bestämmer sig för att kärnkraft är något att satsa på, mig själv, min utbildning, less på att köpa dyrt busskort, less på REA, less på hets, less på otrevliga människor, less på folk som tränger sig före, less på äckliga pundare på stan....


Det som gör mig mindre less är Hello Saferide, mail från Johanna, pussar från M, pussar från doggie, gymmet, min omgivning, rena kläder, kokosluktande bodyltion, mangothe, spontanfika, min M, snart helg, snart slut på REA, snart slut på slask, snart resa till andra sidan jorden, mitt minskade midjemått, vetskapen om att mänskligheten nog inte är gjord av ondska....


Hur orkar ni med den här årstiden??!!


http://www.youtube.com/watch?v=tXrAka1xmJ4  

(Vet att låten är lite 2008, men ändå ;))


Isabell

Av Isabell - 2 februari 2009 08:39

Idag fick jag ge upp. Hade rejäl ångest igår över att jag har väldigt mycket att läsa och dessutom är schemalagd i Borås varje dag denna vecka mellan10-15. Det betyder att jag åker hemifrån innan kl 8 på morgonen och är hemma ungefär 16.30-17 Efter att jag fick sms av en klasskompis som kände likadant bestämde jag mig för att stanna hemma idag och plöja igenom all litteratur inför hela veckan så behöver jag inte stressa med det efter föreläsningarna. Så är det med det. Det gnager lite i min duktighetsnerv att jag stannar hemma men nu är ju beslutet taget och imorgon åker jag iväg, pigg och glad?!

Har varit uppe ett tag nu så jag kommer hinna med mycket idag vilket känns bra. 


Förresten har jag färgat håret brunt. Ska försöka fixa någon bild så ni får se hur det blev.

Sitter och längtar efter en Kitchen Aid. Om jag köpte/fick en sådan skulle jag vara lycklig alla dagar. Intalar mig själv att prylar inte spelar någon roll utan att jag skulle vara duktig och göra bröd, kakor, pajer och föda min sambo och mina vänner. Om inte annat skulle en röd Kitchen Aid göra sig finfint i köket. Mmm....vi får väl se till sommaren när jag tjänar pengar. 


 


Isabell


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards