Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Isabell - 23 oktober 2008 13:27

Det är tomt på många konton hos fröken Isabell. Ett av dem är energikontot, ett annat är tålamodskontot och det kanske viktigaste är lönekontot. Men jag har som plan att fylla på dessa konton igen. Här kommer en lite förklaring till varför jag har tomt på kontona.

Förra torsdagen slrev jag tenta. På fredagen träffades jag min studiegrupp för att ta tag i ett arbete. Sedan i fredags har vi träffats varje dag och suttit och arbetat mellan 9-17 ungefär. Låter ungefär som en normal arbetsdag men det är ju inte en barnlek att skriva grupparbete. Mitt tålamod och min energi har blivit stulen under den här veckan. Trots meningsskiljaktigheter och uttröttande diskussioner är arbetet klart, inlämnat och sjukt bra!

Lönekontot har i princip varit tomt sedan det fylldes på för en månad sen. Riktigt så illa har det inte varit men inte långt ifrån. Sydney resan var inte gratis. Det känns helt fantastiskt att den är betald. Det är lätt värt att leva snålt och sparsamt när det finns något att se fram emot. 

Men imorgon, då kommer både CSN och lön. Dessutom är jag ledig imorgon. På schemat står sovmorgon, shopping innan stan blir ett stort kaos och att bara vara ledig. 

Min kära älskling är på kurs i fabulösa Billdal. Han bor på fint hotell, äter god mat och massa mumsiga efterätter. Jag är inte avundsjuk. Bara lite bitter. 

Jag gör det bästa åt situationen. Letar längst in i kylen och frysen efter något att laga till. Senare ska jag till gymet med Johanna och gå på bodypump. Efter det väntar bastu och slappkväll med Johanna at my place!


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards