Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Isabell - 17 oktober 2008 23:29

Har ni läst om Madde?

Ingen person som jag på något vis känner men det känns nästan så. Tjejen avled för ca en månad sedan i en riktigt elak cancer. Idag var hennes begravning. Det är konstigt hur man kan påverkas av en okänd persons öde. Hennes liv känns så fruktansvärt långt bort från mitt men samtidigt är det nära. Jag kan gå till läkaren imorgon och få en cancerdiagnos. Mitt liv kan förändras radikalt. Jag tycker det är så fruktansvärt orättvist att någon rycks bort från livet på ett sådant sätt. Oberoende om personen är någon jag känner eller ej. Orättvist är det. Det finns ingen rättvisa. Inte i sådana lägen. Folk säger att den avlidne har det bättre där den är nu. Kanske det. Kanske är det ett sätt att kunna hantera smärtan? Men jag tror inte det är så. Den där tjejen ville nog helst av allt vara frisk och få leva. 

Det är bara att inse att livet är bräckligt. Alldeles för bräckligt för att gå runt och oroa sig, egentligen. Ändå gör vi det hela tiden. Oroar oss för allt möjligt banalt när det sätts in i sammanhang.


Nu ska jag gå och lägga mig i en varm säng, tänka en stund på Maddes familj, tänka en stund på min och tänka på hur mycket jag älskar dem. Sedan ska jag pussa min fantastiska Mattias och säga till honom hur villkorslöst jag älskar honom. Jag kommer även att tänka på de stackars gatubarnen i Manilla som jag vill ta hand om. Jag har ett stort, väldigt stort hjärta även om min yta kan vara hård. 


Ta hand om er och god natt.


Isabell

Av Isabell - 17 oktober 2008 20:00

Jag tänkte att jag skulle köra en liten bildkavalkad på detaljer i vår lägenhet som jag tycker extra mycket om. Håll till godo...


Detta är vår nya dusch.

Snygga badrumslampanochbadrumsskåp


Sovrumslampor och storstadstavlan


Extremt nöjd med hyllan (fynd på Bolagret)


Jag gillar displayen på kylen


Vårt mysiga kök, klockan är en absolut favorit som jag aldrig kommer göra mig av med! Tapeten är inte fel heller...Vår schyssta handdukshängare i köket


Audrey Hepbrun stickers på kaklet


Köksfönstret! Kolla in vår orkidée


Snyggaste kaffeburken! Prima


Älskar gamla burkaroch lådor. Denna är ett fynd från farmors källare.

Humphrey Bogart på kylen


Snygga tvålbehållaren i badrummet


Skinheads tavlan, Mattias verk


Skin tavlan igen


Porträtt på farmor back in the days


Portärtt på farfar back in the days


Mina sammetsröda lilla stol

Hallen! Tavlorna är från London

Min snygga Kobra som jag fått av min far

Six-feet under samlingen, en box är dock hemma hos Johanna. Har ni inte sett serien, se den!!


Vad tycker ni om detaljer, visst gör det helheten i en lägenhet? Vad har ni för favoritprylar i era hem? Trevlig helg. 


Isabell
   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards