Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Isabell - 1 oktober 2008 19:54

Nu är det höst. På riktigt. Det är oktober nu. Det betyder regn, blåst, mörker kyla, fallna löv och halsdukar.


Hösten innebär också down perioder. Jag har redan haft några. Blir ledsen över saker, tycker ingenting känns kul och vet inte riktigt vad jag vill egentligen. Idag har varit en sådan dag. Tog mig med möda upp ur sängen. Visste att jag skulle tillbringa en heldag i skolan med min grupp och arbeta. Dagen segade sig fram och jag fick verkligen kämpa för att hålla humör och koncentration vid liv. Skulle gått till gymmet men kände att det inte fanns någon lust. Behövde plugga ännu mer när jag kom hem. Mattias är ute med sina arbetskamrater ikväll och har kul och det har inte jag. Jag hade trevligt igår. Ärligt talat vet jag inte vad det är jag vill ändra på när jag känner mig sån här. Jag har ingen motivation. Visserligen har jag pluggat det jag ska men ändå, det tar emot. Jag har en biljett till Sydney och jag har allt jag kan önska. Vad är det då som är fel? Vad är det jag vill ändra? Jag vill vara glad och ha kul men det känns som att jag inte tillåter mig själv det. Det känns ibland som att jag glömmer bort mig själv i karusellen som kallas mitt liv. Eller det är inte bara jag som glömmer bort mig själv, det är även vi. Vi glömmer bort Isabell. Vi glömmer av vad hon gjort under dagen, hur hon mår, vad hon vill... 

Förstår inte varför det blir så. Det är väl min egen förbannelse som jag levt med hela mitt liv. Jag bryr mig för mycket om att vara andra till lags och att andra ska tycka om mig för att i slutändan glömma bort mig själv. Mitt eget jag. Vem fångar mig när jag faller när jag inte berättar hur jag känner. Vem kan veta när jag lyssnar för mycket på andra istället för att ta mig själv på allvar, betrakta vad hon Isabell vill. Jag lider av självförakt mina goda vänner. Just nu vet jag inte hur jag ska lösa detta. Men jag känner att jag måste för att inte försvinna.


Tips, någon?


Kände att detta blev väldigt utelämnade men det är Isabells blogg och här får jag skriva vad jag vill. Oavsett vad andra tycker.

Nu börjar snart Grey's och jag ska äta kaka. 


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards