Alla inlägg under september 2008

Av Isabell - 30 september 2008 18:46

Hur långt ifrån verkligheten befinner sig egentligen människor?


Har suttit och läst igenom lite bloggar och allmänt slösurfat istället för att plugga. Vad är det egentligen folk bloggar om? Jag säger inte att min blogg är fantastisk eller så. Men hallå. Några exempel på vad jag sufrat runt på; Ebba von Sydows blogg, Linda Skugges blogg, Blondinbella, Katrin Schulman. And so it goes on. 

Det handlar om vikt, utseende, svindyra väskor, svindyra fula skor som anses snygga bara för att de kostar röven. Det handlar om att åka taxi istället för att åka kommunalt, det handlar om hur äckliga människor utanför innerstaden är, det handlar om tandblekning, det handlar om ansiktsbehandlingar för tusentals kronor, det handlar om... ja vad handlar det om egentligen? Blondinbella skriver om att uteliggare inte borde få vara var som helst för hallå, de är ju äckliga. 


Jag blir bara sjukt trött på hela den här hysterin som pågår runt omkring oss precis hela tiden. Jag känner mig som en old hag men jag förfasar mig faktiskt över detta beteende. För tusan, är Cartier klocka något som man ska eftersträva och verkligen måste ha till varje pris. När försvann värdet i det lilla? Man måste inte äta Ben & Jerrys glass bara för att Ebba säger det det fungerar precis lika med med vanlig, affordable, glass. 


Jag menar inte att det är fel att köpa dyra saker, om man har råd, men jag tycker inte om trenden, hysterin...you name it. Ibland får jag god lust att bara ta en paus från all hets och kunna sufra på nätet utan att mötas av extrems inflytelserika fashionistas som vräker ur sig hur man ska leva sitt liv och framförallt i vilka kläder. Nej, jag blir matt. Så när jag gick en sväng i Nordstan för att besöka apoteket förut idag köpte jag en faktum. Jag gav mannen ett extra leende och sa att han fick behålla tian i växel samtidigt som det rusade (bokstavligt) hysteriska tjejer med mängder av kassar med saker de shoppat för pengar de inte tjänat själva.


Nu ska jag på förhandsvisnings bio med älskade Johanna och njuta av det enkla att dricka en billig kopp kaffe en tisdag och bara umgås och se en fin film. 


Isabell

Av Isabell - 29 september 2008 11:38

Så är det! Det är en hel månad kvar till pengar. Jag får stå ut, har ju ändå köpt en flygbiljett till andra sidan jorden. Den första april åker vi. Blev ingen mellanlandning i Bangkok, det skulle kosta dubbelt så mycket till. Hey, vi är inte gjorda av pengar.


Har haft en skön helg. Pluggat en hel del. Var på fest i lördags och gårdagen spenderades med mamma och pappa. Alltid lika skönt att komma dit och bli ompysslad med god mat och promenad vid havet. Fick världens godaste äppelkaka. Finns det något godare? Vi gjorde nog säsongens sista grillmiddag. Skönt var det helt enkelt.


Det finns så massa fina tjocka stickade koftor jag vill köpa. Inte för att jag har råd men jag vill ha en svartvit spräcklig kofta med stora knappar på. Det kommer ju inte hända denna månaden och nästa månad är den säkert slut. Det är inte klokt vilka problem vi tampas med.


Nu ska jag äta lunch, sen blir det seminarium i skolan. Tror det blir intressat, vi skall diskutera makt.


Isabell

Av Isabell - 25 september 2008 20:00

Jag måste bara få skriva av mig över hur lycklig jag är. Jag har världens  finaste pojkvän som gör mig lycklig hela tiden.


Dessutom är jag så jäklarns lycklig över att jag och min fantastiska livskamrat imorgon ska boka och betala biljetter till andra sidan jorden. SYDNEY! 

För er läsare som inte vet så bor min äldsta bror down under och som ni då förstår får jag inte träffa honom ofta så den här resan kommer bli fantastisk på alla sätt och vis. Vi har även tänkt att stanna i Bangkok på vägen hem, när vi ändå är "bortigenom". 


Nu ska jag dricka te och längta tills imorgon när det försvinner 12699 kr från mitt konto. Det här känns så sjukt stort för mig. Tänk att jag kommer iväg. Semester!!!!


Isabell

Av Isabell - 24 september 2008 07:55

Haha, tack för kommentaren i förra inlägget. Självklart är inte ett barn mindre älskvärt om det heter Sture. För mig blir det bara helt fel. Min farfar hette Evert och min morfar hette John-Erik. Jag gillade de gubbarn mycket men för mig hade det blivit helt galet att ha en liten knodd som heter Evert exempelvis.


Men, som kommentaren från Anna, visst är det skönt med olika smak. Ärligt talat vet jag inte vad jag skulle döpa mitt kiddo till om det blev en kille. Däremot har jag massa förslag på vad jag inte skulle de döpa dem till. Eller snarare namnge eftersom jag inte skulle döpa kiddot i någon kyrka. 


Hmm, ett bra förslag är kanske Wille.


Bästa kommentaren från Josefin Craaford ( i vakna med the Voice)

-Näe, Mette-Marit ser ju ut som sköternskan i Gökboet. 


Isabell

Av Isabell - 23 september 2008 08:02

Jag såg på nyheterna nu. Där intervjuades en 4-årig kille.

Reportern: "Vad heter duuuu?"

4-åringen: "Stuuuuuuuuuurrrre"


Sen var reportaget över. Här sitter jag och gapar. Vem i helvete döper sin unge till Sture? Det borde ju vara förbjudet att döpa ungar till hemskt fula pensionärsnamn. När jag jobbade på dagis fanns det en pojke där som hette Ivar och hans lillebror hette Tage. Seriöst. Det är ju ett skämt. 


Vad funderar ni läsare på tidigt på morgonen?


Isabell

Av Isabell - 22 september 2008 08:15

Solen skiner ute, det är en sådan där fantastiskt vacker och krispig höstmorgon. Mitt favoritträd har börjat ändra färg. Luften är hög. Det luktar speciellt och mysigt. Det nyper lite lätt i kinderna samtidigt som solen värmer.


Well, jag älskar detta nu, påminn mig om detta inlägg när gnället kommer igång på riktigt i november.


Hur som helst. Måndag. Det diskuteras fotboll på båda morgon TV kanalerna vilket är väldigt irriterande. Varför ska jag betala TV-licens när det väldigt sällan visas program på SVT som intresserar mig. 

Någon som följer Stor i Japan? Det är ju helt underbart. Vilket program. Heja Jens.


Nu ska jag äta frukost och sen blir det diskussionseminarium i skolan hela dagen. Lunch på Järntorget, i solen förhoppningsvis.


Isabell

Av Isabell - 20 september 2008 13:05

Snart drar jag och älskling igång med storstädning. Det ska skrubbas, skuras, dammas, torkas, vädras....ja vi ska välta lägenheten upp och ner och sedan ställa allt iordning igen. Jag har köpt städhandskar, nytt städmedel så nu jävlar.


Jag återkommer om jag överlever detta. 


Isabell

Av Isabell - 19 september 2008 10:01

Det är helt otroligt vad mycket bättre jag ser på nära hålla med mina brills. Jag hade dem hela dagen på jobbet igår. Lite bisarr känsla bara att inte se saker på långt håll vilket jag inte gör med mina glasögon.


Nu ska jag fortsätta plugga, har redan varit effektiv i två timmar. Sen ska jag tvätta. Och sedan, ja då kommer älskling hem och då är det fredag. 


Förresten, jag och min goda vän Johanna var på Bodypump igår. Det känns idag vill jag lova. Jag har ont i musklerna á la Allan. Vi åkte störtlopp igår, skulle vi låtsas alltså. I fyra minuter. Aj. 


Pratade med bror i Sydney igår, det finns tydligen en pub där som ger en rabatt om man kommer med arbetskläder. Då pratar vi inte tjänstemanna klädesel utan mer hard-working-guys-outfit. Det hade tydligen varit klass på det stället enligt bror. Dit måste vi ju gå när vi åker ner. Lätt.


Isabell

Skapa flashcards