Alla inlägg under januari 2009

Av Isabell - 31 januari 2009 09:42

Det har inte varit den mest aktiva månad som bloggare för min del. Men hey, nu skriver jag igen.


Det är sista januari idag. Det betyder att årets värsta månad är över. Har haft väldigt mycket att göra. Pendlandet till Borås har börjat bli vanesak och tentorna duggar tätt. Ganska tätt i alla fall.
Att januari är slut betyder också att Sydney-resan börjar närma sig. 1 april bär det av och imorgon är det 1 februari vilket betyder att det två månader kvar, om jag räknar rätt vill säga. ;) Tänkte beställa ny bikini och sommarkläder från Ellos idag. Skönt att slippa den utgiften precis inna vi åker och dessutom känns förra årets sommarkläder (som dessutom ligger uppslängda på vinden) ganska lökiga. Va fan, jag ska åka till andra sidan jorden då förtjänar jag väl lite snygga kläder?!

Igår gick jag in på Nordstan efter att jag kommit till stan med bussen från Borås. Ville bara kolla i lite affärer innan jag åkte hem eftersom kvällen skulle bli slapp och lugn. Jag var i chocktillstånd, på riktigt. Det var värre där igår än innan jul. Jag fick köpt det jag behövde på Kicks (som ligger nära utgången, phuuu) och sen gav jag upp. Det jag kände för var att strosa lite på stan och kolla - inte hysteri shoppa. Jag gav som sagt upp och trängde mig in i en fullproppad spårvagn och åkte hem. Kände att en lugn hemmakväll skulle bli perfekt, hade fått för mycket av andra människor. Så.


Nu ska jag hurta iväg till gymmet och vara lite nyttig. 


Puss & Kram


Isabell


Av Isabell - 20 januari 2009 11:56

Jag spelade till mig en kamera igår, på det angenämna spelet skitgubbe. Såhär gick det till:


Jag och M var bjudna till en kompis på pannkakskväll (mycket gott by the way). Medans kompisen lagade pannkakor underhöll vi oss genom kortspel. Valet av spel föll på skitgubbe. Det gick inte så bra för mig. Jag hade förlorat ungefär sju omgångar i rad. Då säger M att inför nästa omgång att jag får önska mig något om jag vinner. Då skrattar jag bara för det lär ju inte hända. Då blir M plötsligt allvarlig och säger att om jag vinner så får jag verkligen det jag önskar mig. Efter en snabb överläggning i mitt huvud inser jag att en kamera står högt på min önskelista så jag säger helt enkelt att jag vill ha en Canon digital ixus. Vinner jag? Självklart! M blir lite bestört men lovar att jag ska få kameran innan vår resa. Kompisen som gör pannkakor skrattar högt och är även mitt vittne på detta. Att jag sedan förlorar resten av spelomgångarna är oväsentligt. Jag vann alltså bara en omgång av kanske tio och just den gången M lovar bort en kamera så ser jag till att vinna. Man är ju inte dum!


Soon to be mine!!


Isabell

Av Isabell - 19 januari 2009 14:34

Idag var första dagen i skolan i Borås. Har inte pluggat där sedan i maj och nu var det dags igen efter ett grymt skönt uppehåll med plugg på universitetet här i Gbg. Det var kul att återse mitt crew som jag pluggar med i Borås. Även dem är bosatta i Gbg så vi pendlar tillsammans. Borås bjöd oss på snöblandat regn och kyla, dessutom var det gråare än gråast (om det nu heter så). Hur som helst är nya kursen igång och det känns som att den kommer bli tung.


Anyways, jag misströstar inte. 1 april åker vi till Australien och det är fortfarande tillåtet att tända ljus och slappa i soffan utan att få dåligt samvete. Dessutom är jag inne i ett tränings flow som jag hoppas håller i sig. Vill hålla 3-4 pass i veckan framöver så det är bara att hålla i. 


Nu ska jag vila huvudet en stund efter dagens långa och tunga föreläsning. 


 Isabell

Av Isabell - 15 januari 2009 09:13

Hej där mina kära läsare!

Ni sviker inte, trots att jag gör det. Jag är ledsen för det. Har haft en del att pyssla med. Och som Emelie skrev, Ungerns arbetsmarknad var inte sååå faschinerande, däremot tog den en hel del tid. Är ganska stolt över att jag 15 dagar in på det nya året hunnit med att arbeta ett antal timmar, göra två tentor, ett grupparbete och dessutom opponering på det! Det går bra i alla fall.


Idag har jag en ledig dag. Ska bli härligt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på bara. Läsa en bok och ta en promenad känns som något jag kan ta mig för idag. Har kommit igång ordentligt med träningen igen och idag är de dags igen.


Nu ska jag pilla i mig lite frukost - and i'm back!


Isabell


Av Isabell - 4 januari 2009 15:36

Då var helgerna över och det är dags för mig att börja skriva om Ungerns arbetsmarknadssystem. Inte så farligt som det låter dock.


Idag är har jag och M 1.5-års dag. Det ska firas med ett glas vin och middag ikväll. Så. Är det bara jag som börjar få ångest över att "ledigheten" börjar ta slut? 


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards