Alla inlägg under december 2008

Av Isabell - 2 december 2008 18:37

Jag vill läsa böcker. Det var längesedan jag läste en bok som verkligen slukade mig. Jag vill läsa en historia som inte går att släppa och som man längtar efter att läsa. Jag har läst en del böcker i höst men ingen som gripit mig.

Senaste rikigt, riktigt bra bok jag läste var "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg, en riktigt bra bok som satte spår i hjärtat.


Den allra bästa bok jag läst i hela mitt liv är "Blonde" av Joyce Carol Oates. Har ni inte läst den så gå till biblioteket och låna nu, nu, nu, nu. Jag har aldrig blivit mer gripen av en bok och jag längtar till den dag jag blir överträffad och hittar en ännu bättre vilket kommer innebära en helt suverän bok. 


De böcker som ligger högt på att-läsa listan just nu är "Den vidunderliga kärlekens historia" av Carl-Johan Vallgren och "Boven i mitt drama kallas kärlek" av Unni Drougge

 


Någon som läste någon av dessa? Visst är böcker årets julklapp ständigt. Vad kan konkurrera med en riktigt bra och fin bok?

Nu ska jag plocka ner någon oläst bok från bokhyllan och krypa ner under en filt och dricka te. Trevlig kväll.


Isabell

Av Isabell - 1 december 2008 08:36

November är äntligen över! I och för sig var det en ganska snäll månad men december är bättre.

I helgen har jag lyckats köpa tre julklappar. Snart avverkat hälften. Igår var jag och M på shopping i princip hela dagen. Vi köpte ett nytt soffbord, tv-bänk, matta och lampa.  Dessutom köpte vi ny stekpanna, kastrull och matlådor. Inga inköp var impulsköp utan vi hade faktiskt planerat ;). Det rådde ingen finanskris på det köpcentrat vi var på igår direkt. En ny mediajätte hade öppnat och jag höll på riktigt på att svimma där inne. Jag stod och höll krampaktigt i min stekpanna medan alla galna människor slängde sig över tv-apparater och andra stora prylar. Det var sanslöst. När vi kom ut ur denna hemska affär fick vi båda pausa och andas en stund. Värre blev det på IKEA. Hjälp. Jag börjar nästan bli lite anti IKEA nu. Det var föööör mycket helt enkelt. 

Vi hade jäkligt kul och när vi kom hem slängde vi upp lite ljusstakar och annat fint. Sedan låg vi däckade i soffan resten av kvällen och drack glögg. 

Nu ska jag iväg till skolan och ha föreläsning om arbetsrät hela dagen.


Isabell

Ovido - Quiz & Flashcards