Alla inlägg den 28 december 2008

Av Isabell - 28 december 2008 14:33

Filmen vi ska se heter Burn after reading. Så det så!

Av Isabell - 28 december 2008 14:22

Bloggen tog en julpaus. Vad jag märkt är det inte bara Babycake som gjort det utan även en del andra.

Julen var bra. Mysig. Jobbade på dagen på julafton och sedan firade jag med min familj, som alla andra liksom. Min kära M firade jul i Karlstad. På natten på julafton, eller snarare juldagsmorgon, ringde han och berättade att han och hans mamma fått vinterkräksjukan. Han spydde i typ 10 timmar. Sen åkte dem hem. Jag som inte heller kände mig helt hundra åkte också hem till oss igen på juldagen. Vi bäddade ner oss i varsitt hörn av soffan och tittade på film tills vi slocknade. Den bästa juldagen på länge, även om vi inte var friska. Gick ut med hunden och det var inte en människa ute. Hur skönt som helst. 

Jul och julafton i all ära men det är mellandagarna jag tycker bäst om. Frihet att vara ledig och tillåta sig själv att koppla av. Ingen hets, ingen sill som jag måste tacka nej till och förklara att jag inte äter. Är det någon period som jag är avkopplad är det i mellandagarna. Exempelvis har jag och hunden varit ute i solen i två timmar och promenerat. Nu sitter jag i soffan och slappar och tänkte läsa en bok. Dessutom är det rea med stort R och vem älskar inte REA? 

Ikväll blir det mellandagsbio- Burn Notice. Hoppas den är så bra som alla säger. 

Nu återgår jag till min bok. 


Isabell

Ovido - Quiz & Flashcards