Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Plåster-dagen?

Av Isabell - 5 november 2008 15:45

Idag har jag lyckats. Rakade benen i morse och jag slant med rakhyveln och fick ett ordentligt jack i knävecket. Det blödde ordentligt. Riktigt obehagligt. En hel handduk blev nerblodad och det sved. Det var plåster nummer 2. Det första plåstret kom nämligen igår. Jag skar mig hemma hos Johanna på tummen. Ungefär 483754084 ggr har jag slagit upp det såret idag och således användt ett antal plåster. Jag har även varit på Droppen idag och anmält mig till blodgivning. Jag fick gå igenom några tester och fick således det tredje plåster i armvecket.

Det är ju lite skrattretande hur man kan lyckas att klanta sig som jag gjort. Mycket blod helt enkelt. Synd att Halloween är över. 


Ikväll ska jag gå ut med mina klasskamrater och dricka öl. Det ska bli mycket trevligt speciellt med tanke på att jag klarade tentan och fick VG på grupparbetet. 


Undra förresten vad Obama gör just nu. Undra hur många timmars sömn han kommer att få de närmaste dagarna. 


Och just det, imorgon fyller pappa 57 år. Tips på bra födelsedagspresenter till en pappa i den åldern?


Isabell

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabell - 23 april 2010 09:37

Det är redan fredag, igen. Nyss var det ju söndag och det känns som att jag aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör. Uppsatsen börjar arta sig men det är fortfarnade mycket jobb kvar med den och dagarana och veckorna tickar på. Men in e...

Av Isabell - 19 april 2010 15:46

Ni är många som undrat vad som händer.   Efter en period där en familje relaterad händelse tog musten ur mig på många sätt kändes det inte rätt att blogga. Framförallt visste jag inte vad jag skulle skriva om. Förra veckan kom dessutom mannen i m...

Av Isabell - 15 mars 2010 16:54

Jag reflekterade precis med min klasskamrat tillika uppsatspartner om att det redan är 15 mars. Vad hände med februari? Inte för att jag sörjer öve det, är snarare helt överlycklig över att tiden går framåt och närmar sig det magiska datumet 12 mars....

Av Isabell - 11 mars 2010 14:35


Dagen började bra. Jag råkade göra sönder en hel påse med te och det visade sig att te-blad på golvet inte var någon hit. De fastnade under sockarna och när jag senare stod i badrummet och borstade tänderna såg jag att tebladen följt med in dit! Tid ...

Av Isabell - 8 mars 2010 18:16


Idag är viktig dag. 8 mars. Min mamma har namnsdag idag, Siw. Fint på något sätt att ha namnsdag på en såpass eminent dag som idag.   Jag är på praktik på ett bibliotek här i Göteborg under förra veckan och denna. Idag välkomnade den manliga bibl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards