Alla inlägg den 10 november 2008

Av Isabell - 10 november 2008 08:39

Idag är det frost. Äntligen! Igår när jag kutade iväg till jobbet hade himlen öppnat sig. Apokalypsen var nära och jag fick sitta med blöta byxor de första två timmarna. Folk ringde de första två timmarna och var gnälliga och arga. Det är verkligen besvärligt för mänskligheten när det faller vatten från himlen. Hur som helst är det roligare med frost. Att bylsa på sig kläder för att det är kallt är hundra gånger bättre än att förbereda sig för regn.


Hur som helst. Ikväll ska jag hämta min älskling på flygplatsen. Det har varit varmt i Spaninen. Igår rinde han hem och frågade om vi inte skulle bosätta oss i värmen istället. Ja, varför inte? Egentligen. Spanska går ju att lära sig och Tapas är gott. =)


Förresten, är det någon mer som längtar efter jul? Det var flera år sedan jag längtade efter jul. Jag längtar efter pepparkakor, adventsljusstakar, julbelysning och familjen. Hamnade för några veckor sedan i en diskussion med en tjej från ett balkan-land om att hon tycker att vi svenskar är hycklare som inte egentligen vet varför vi firar jul. Eh, jo det kan ju stämma. Fast de allra flesta vet men väljer att fira jul utan religiös anknytning. Det är ju ett val och inte att vara hycklare. Enligt denna tjej var allt med sverige dåligt och vi svenskar var minsann inte patriotiska och hade ingen gemenskap. Då frågade jag varför hon bor här. Hon är trots allt vuxen och har möjlighet att flytta någon annanstans. Då kom det fram att sverige trots allt är ett bra land att leva i. Bättre än många andra, även om vi inte sluter upp och hyllar vår flagga eller ber till Gud på julafton. Så det så!


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards