Alla inlägg den 6 november 2008

Av Isabell - 6 november 2008 08:32

Det var en riktigt trevlig sammankomst igår. Det blev inte så sent. Vi konstaterade att vi börjar bli gamla. Det var en ljudvolym utan dess like på stället vi var på. Ingen höjdare när man är ett gäng på 10 personer som vill sitta och prata. Vi förstod inte. Antingen får det ju vara volym så att folk dansar, om det nu finns dansgolv, eller så får det vara volym som på en pub så folk kan prata. Som sagt, vi börjar nog bli gamla. Men kul hade vi.

Jag och min vän R åkte samma vagn hem. På vagnen satt även ett gäng mindre trevliga personer. De var rätt unga, typ 25-års åldern, och de var hur höga som helst. De kastade saker, skränade, gick fram till folk och skrek åt dem och ja var allmänt sviniga. Hur man än vrider och vänder på det och hur fräna folk tycker att dem är så är det bara att konstatera att knark är bajs. Inte skulle jag vilja leva i en knarkarkvart i Bergsjön och inte göra något med mitt liv förutom att knarka. Nej, det är ingenting för mig, speciellt inte när det drabbar andra som exempelvis sitter på spårvagnen och inte vill bli antastade av dem. Kalla mig moraltant men jag tycker inte om det. Det är inte häftigt någonstans utan tragiskt och idiotiskt. Det är ju ingen som trycker en kanyl med heroin i din arm och tvingar dig, alla har ju val. Okej, jag vet att det finns särskilda fall som är rikigt tragiska med trafficking och prostitution som gör att folk tvingas droga. Det är fruktansvärt. Men vanligt vardags Kortedala-knarkande är bajs, på riktigt.


Idag är det Gustaf Adolf dagen. Tydligen är det allmän flaggdag. Gamle Gustaf Adolf var någon kung som gillade att kriga. Varför fira honom? Nääe, tur för mig att min söta pappa fyller år idag så jag kan fira honom istället.


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards