Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Isabell - 13 oktober 2009 08:38

Vaknade för en stund sedan och insåg att det är kallt ute! Det är väl egentligen bara  att acceptera men jag är inte riktigt redo ännu...jag får helt enkelt plocka fram vantar och mössor.


Idag känns som en oänldig dag. Kl 10 ska jag träffa min studiegrupp vid Stadsmuséet och analysera 1800-tals utsällningen ut ett genus/klass perspektiv. Efter det ska vi upp till UB och skriva klart ett grupparbete. Eftersom vi är åtta personer i gruppen känns det som att det kommer ta ett tag. Det är bara att ladda! Egentligen tycker jag att åtta personer i en grupp är alldeles för många. Tur att alla är trevliga.


Tills imorgon måste jag ha läst ut "Tills skulderbladen blir vingar" av Sofia Rapp Johansson. Jag har en hel del kvar att läsa och jag försöker verkligen tycka om den. Problematiken i boken är bra och så men det känns som att jag har läst hundra olika böcker som handlar om barn med trasslig uppväxt som ständigt blir svikna av vuxna. Kanske att man skulle skriva sådana (viktiga) böcker på ett annat sätt...jag vet inte men för mig känns det redan som jag läst allt förut.


Ha en fin dag alla!


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards