Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

En dag i uppsatsträsket

Av Isabell - 11 maj 2009 10:40

Idag är jag täppt i näsan. Tycker det är orättvist att bli snuvig och krasslig nu. Detta är ju tiden på året då jag brukar skratta elakt (såklart i hemlighet) åt alla pollenallergiker för att de snörvlar och har sig. Men jag förtjänar väl detta. Eller så beror det på att den man jag lever med varit sjuk i fryra dagar. Eller så har jag varit stygg...vem vet.


Sitter återigen med uppsatsen (eller rapport som det kallas nu). Det är helt sanslöst vad tid det tar att leta reda på böcker, tidigare forskning, artiklar och annat material. Då är jag ändå jäkligt snabb på att leta information men vad hälper det? Själva skrivandet tar också tid men inte alls så lång tid som insamlandet av material. Men jag tor att det blir bra. När jag väl fått gjort min diskursanalys kommer text att fullkomligen rinna ur mig (!??).


Jag har lite födelsedags cravings. Vet att det inte blir mycket presenter för mig i år eftersom jag fått mina presenter i förväg, dvs i forma av hjälpmedel till Aussie-resan. Men ändå. Högt på min önskelista nu är:


Nu när mitt hår blivit lite längre vill jag ha lockar och krull! (Bild lånad från Netonnet) 


Så. Dags att dyka ner i träsket där uppsatsen befinner sig igen. Ikväll ska vi kolla in Wolverine. Det finns tre anledningar att jag ser den. 

1. Har varit på en del ställen i Australien där filmen spelades in.

2. Hugh Jackman är snygg även som en järv.

3. Jag blir bjuden!


Isabell

 
 
Ingen bild

sibel

11 maj 2009 21:59

Fint att bli bjuden! Håll huvudet ovanför träsk ytan och tänk på Schrek, som älskar den miljön.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabell - 23 april 2010 09:37

Det är redan fredag, igen. Nyss var det ju söndag och det känns som att jag aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör. Uppsatsen börjar arta sig men det är fortfarnade mycket jobb kvar med den och dagarana och veckorna tickar på. Men in e...

Av Isabell - 19 april 2010 15:46

Ni är många som undrat vad som händer.   Efter en period där en familje relaterad händelse tog musten ur mig på många sätt kändes det inte rätt att blogga. Framförallt visste jag inte vad jag skulle skriva om. Förra veckan kom dessutom mannen i m...

Av Isabell - 15 mars 2010 16:54

Jag reflekterade precis med min klasskamrat tillika uppsatspartner om att det redan är 15 mars. Vad hände med februari? Inte för att jag sörjer öve det, är snarare helt överlycklig över att tiden går framåt och närmar sig det magiska datumet 12 mars....

Av Isabell - 11 mars 2010 14:35


Dagen började bra. Jag råkade göra sönder en hel påse med te och det visade sig att te-blad på golvet inte var någon hit. De fastnade under sockarna och när jag senare stod i badrummet och borstade tänderna såg jag att tebladen följt med in dit! Tid ...

Av Isabell - 8 mars 2010 18:16


Idag är viktig dag. 8 mars. Min mamma har namnsdag idag, Siw. Fint på något sätt att ha namnsdag på en såpass eminent dag som idag.   Jag är på praktik på ett bibliotek här i Göteborg under förra veckan och denna. Idag välkomnade den manliga bibl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards