Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Isabell - 17 maj 2009 17:19

Jag läste i dagens tidning. Det reportage jag precis läste handlade om att Sverige Demokraterna ökar i popularitet i förorterna. Den aktuella förorten i reportaget var Rannebergen (för er som inte vet, en förort i norra Gbg).

Ett antal personer var intervjuade och tillfrågade varför SD är populära i Ranneberg. Nu skall jag citera:


Matrin Karlsson, 30, boende i Rannebergen sedan tre år.
" Jag förstår att folk röstar på SD. Ingen vågar öppet säga någonting om invandringen. Man är rasist för allt nu för tiden. Här kan vara ganska stökigt även om det är bättre i Rannebergen än på andra håll. Jag har träffat på folk som bott i Angered i femton år men fortfarande inte kan svenska. Det finns ingen respekt kvar. Folk kan slå sina barn utan att någon reagerar. De tycker det är tillåtet."


Gunilla Bloom, 53.

"Några Sverigedemokrater har gått och påverkat och delat ut lappar i brevlådorna. Dethar väl gjort att några röstat på dem. Och jag kan tänka mig att en del blir störda av att det flyttar hit fler invandrare. Jag har bott här sedan 1976 och jag har märkt att vandaliseringen ökat. Ofta är det invandrarungdomar som stör på bussen eller vandalisera bilar. Några har kamphundra och det tycker inte vi som har vanliga hundar om."


Jag vet inte vad jag ska säga eller skriva. Jag blir mest trött. Främlingsfientliga grupper hör inte hemma i seriösa sammanhang. Jag blir så trött.


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards