Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Isabell - 6 maj 2009 14:53

Jag älskar Spotify. Titta vad jag hittade nu:

http://www.youtube.com/watch?v=Ia2OkrWNmzE


Nu är länken från Youtube men låten ramlade jag över på Spotify när jag tog en rast från hemtentan.


Den här låten fullkomligen älskade jag när jag var typ 14-15 år. Trots att alla mina gamla "klasskompisar" tyckte att jag var korkad som började digga Robyn när hon debuterade (ah, kommer ni ihåg pastellfärgade dunjackor och silvriga miniryggsäckar?!) fortsatte jag att lyssna på henne. Har för mig att denna låten är soundtrack till Fucking Åmål (som jag också älskade, eller gör fortfarande på sätt och vis).

När jag var 15 år bodde jag på Orust i ett litet, litet samhälle. Det fanns inte så mycket att göra direkt förutom att spela fotboll och åka moped. Och lyssna på Robyn då såklart och drömma mig bort till ett annat ställe. När Fucking Åmål kom fanns det något att jämföra sig med. Mopedåkande balla killar med moppemusch och brudar med push-up BH, adidasbyxor och FILA skor, en korvkiosk att hänga vid osv. Så var det där jag bodde och så kom det en film som handlade om det liv jag mer eller mindre tvingades leva. Egentligen var jag inte ett dugg kär i de där mopedåkande killarna och tjejerna i push-up föraktade jag men försökte ändå bli omtyckt av dem. 

Hur som helst, kul med lite nostalgi. Och ja, jag lyssnar fortfarande på Robyn och tycker att hon blir bättre och snyggare för varje år som går, precis som jag själv. ;)


Isabell


Av Isabell - 6 maj 2009 08:34

Idag regnar det och jag är nöjd. Ingen sol ute som lockar på min uppmärksamhet utan tråkigt och grått regn. Det betyder att jag hela dagen kan gräva ner mig i böcker och hemtenta. Mitt mål är att bli klar med skiten idag. Jag förstår inte hur de kursansvariga tänker när de slänger in en hemtenta mitt i ett b-uppsats skrivande?! Det är ju inte direkt så att vi är sysslolösa fram till 3e juni. 

När jag idag, säg kl 17, är klar med hemtentan, då kan solen komma fram igen så jag och doggie får en skön kvällspromenad. 


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards