Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Jag blir matt...

Av Isabell - 30 september 2008 18:46

Hur långt ifrån verkligheten befinner sig egentligen människor?


Har suttit och läst igenom lite bloggar och allmänt slösurfat istället för att plugga. Vad är det egentligen folk bloggar om? Jag säger inte att min blogg är fantastisk eller så. Men hallå. Några exempel på vad jag sufrat runt på; Ebba von Sydows blogg, Linda Skugges blogg, Blondinbella, Katrin Schulman. And so it goes on. 

Det handlar om vikt, utseende, svindyra väskor, svindyra fula skor som anses snygga bara för att de kostar röven. Det handlar om att åka taxi istället för att åka kommunalt, det handlar om hur äckliga människor utanför innerstaden är, det handlar om tandblekning, det handlar om ansiktsbehandlingar för tusentals kronor, det handlar om... ja vad handlar det om egentligen? Blondinbella skriver om att uteliggare inte borde få vara var som helst för hallå, de är ju äckliga. 


Jag blir bara sjukt trött på hela den här hysterin som pågår runt omkring oss precis hela tiden. Jag känner mig som en old hag men jag förfasar mig faktiskt över detta beteende. För tusan, är Cartier klocka något som man ska eftersträva och verkligen måste ha till varje pris. När försvann värdet i det lilla? Man måste inte äta Ben & Jerrys glass bara för att Ebba säger det det fungerar precis lika med med vanlig, affordable, glass. 


Jag menar inte att det är fel att köpa dyra saker, om man har råd, men jag tycker inte om trenden, hysterin...you name it. Ibland får jag god lust att bara ta en paus från all hets och kunna sufra på nätet utan att mötas av extrems inflytelserika fashionistas som vräker ur sig hur man ska leva sitt liv och framförallt i vilka kläder. Nej, jag blir matt. Så när jag gick en sväng i Nordstan för att besöka apoteket förut idag köpte jag en faktum. Jag gav mannen ett extra leende och sa att han fick behålla tian i växel samtidigt som det rusade (bokstavligt) hysteriska tjejer med mängder av kassar med saker de shoppat för pengar de inte tjänat själva.


Nu ska jag på förhandsvisnings bio med älskade Johanna och njuta av det enkla att dricka en billig kopp kaffe en tisdag och bara umgås och se en fin film. 


Isabell

 
 
Emelie

Emelie

30 september 2008 19:03

Hej!
Bli medlem via den här länken, samla poäng och få presentkort från Kicks =) Lycka till!
http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=123712

http://ruthstrom.blogg.se

 
Annarki

Annarki

30 september 2008 21:02

hahaha, skrattar at kommentaren ovan. Passar fint till ditt inlagg ;)
Jag haller verkligen med dig, och jag fattar inte vart de far sina pengar ifran?! Harom dagen trillade jag in pa en trettonarings modeblogg.. alltsa, vill inte lata gammal, men nar jag var 13 sa handlade jag pa KappAhl och visste inte vad Prada var! Budskapet de sander ut ar att du maste vara snygg for att bli accepterad, fatta vilken press det satter pa folk som faktiskt inte har rad att leva ett lyxliv, nagon gang i sina liv! och alla kommentarer: "aaah, vilken fin klanning!" "aaah, du ar sa snygg!" blablabla. bara ointelligent och ytligt. fy fan for dem.

http://annad.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

30 september 2008 22:58

Ja håller helt med dig. Trodde verkligen ja skulle få panik inne i nordstan idag. Galet med folk som bara stressade runt.
Kaffe å bio e trevligt =) Synd att filmen va kass, haha! Sov gott min älskade vän!

 
Isa

Isa

1 oktober 2008 08:22

Jag jag måste tacka för den första kommentaren. Jag ska verkligen överväga erbjudandet ;)

Jag undrar också vart pengarna kommer från. Gör någonting bättre med dem. Puh!

http://babycake

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabell - 23 april 2010 09:37

Det är redan fredag, igen. Nyss var det ju söndag och det känns som att jag aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör. Uppsatsen börjar arta sig men det är fortfarnade mycket jobb kvar med den och dagarana och veckorna tickar på. Men in e...

Av Isabell - 19 april 2010 15:46

Ni är många som undrat vad som händer.   Efter en period där en familje relaterad händelse tog musten ur mig på många sätt kändes det inte rätt att blogga. Framförallt visste jag inte vad jag skulle skriva om. Förra veckan kom dessutom mannen i m...

Av Isabell - 15 mars 2010 16:54

Jag reflekterade precis med min klasskamrat tillika uppsatspartner om att det redan är 15 mars. Vad hände med februari? Inte för att jag sörjer öve det, är snarare helt överlycklig över att tiden går framåt och närmar sig det magiska datumet 12 mars....

Av Isabell - 11 mars 2010 14:35


Dagen började bra. Jag råkade göra sönder en hel påse med te och det visade sig att te-blad på golvet inte var någon hit. De fastnade under sockarna och när jag senare stod i badrummet och borstade tänderna såg jag att tebladen följt med in dit! Tid ...

Av Isabell - 8 mars 2010 18:16


Idag är viktig dag. 8 mars. Min mamma har namnsdag idag, Siw. Fint på något sätt att ha namnsdag på en såpass eminent dag som idag.   Jag är på praktik på ett bibliotek här i Göteborg under förra veckan och denna. Idag välkomnade den manliga bibl...

Ovido - Quiz & Flashcards