Alla inlägg den 29 april 2009

Av Isabell - 29 april 2009 14:49

Att själv kunna disponera sin tid är både negativt och positivt. Det finns fördelar med att ha ett schema att gå efter men att kunna disponera sin egen tid en dag som denna är en otrolig lyx.

Visserligen håller jag på med en rapport, som motsvarar B-uppsats, men idag väljer jag att läsa metodböcker på min balkong i gassande sol. Jag får mycket gjort och behöver inte få dåligt samvete över att sitta inne en hel dag. 

Om ett år ungefär är jag färdigutbildad och då kommer dagar som den här vara ett minne blott så det gäller att ta vara på sista året som student. Det är mycket som man kan vara missnöjd med som student men friheten som vi studenter har är ovärderlig, det tror jag alla som pluggat eller pluggar håller med om.


Imorgon är det Valborg. Fick hem den lokala tidningen för Göteborg nordost förra veckan och där frågade de lite random people varför dem tror att man firar Valborg. Vissa svarade att det är för att fira in våren. En person svarade att vi firar Valborg för  att Jesus dog. Njaaa....hur står det till med bibelkunskaperna eller ren almänbildning?

Istället för att se på dyngraka 14-åringar inne i stan imorgon drar vi igång årets första, bortsett från i Aussi-land, grillkväll! Dessutom har jag en vit månad, känner att kroppen behöver komma ikapp efter 3 veckors semester, så jag kommer vara hur pigg som helst 1 maj! Vad jag nu ska göra då...hehe.


Isabell

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards