Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

The return of the bloggerska

Av Isabell - 21 februari 2009 09:31

Återigen har det varit ett uppehåll som heter duga. Nu får det vara slut med det annars kan jag lika gärna lägga ner hela bloggen, eller?


Mattias ligger och sover och när jag gick upp förut frågade han om vi inte kunde göra våfflor till frukost. Hahahaha, vart skulle vi få våffelingredienser från? Ja sa nej, jag ska springa runt i bikini om någon månad så det blir inga våfflor för min del inte. Fast gott hade det varit, åhhh, med mammas hemlagade jordgubbssylt och grädde till. Dessutom kommer jag ihåg från när jag var liten att vi hade vissa speciella våffeltalrikar, bruna i keramik kommer jag ihåg. Hallå mamma- bjuder du upp oss på ett old-time våffelkalas någon dag? 


Hur som helst. I torsdags var jag ute på AW med mina girls från klassen. Vi gick till andra långgatan och köpte en öl (först ja...) för 29 kr sen ingick buffé. Sammanlagt fick vi alltså käk för 29 kr! Det passar hungriga studenter. Fast det lönade sig nog inte egentligen för vi stannade från kl 17 till midnatt ungefär. Vi skrattade kopiöst, sånt där skratt som man får ont i magen av och tårarna bara sprutar. Skoj skoj!


Igår hade jag en helt ledig dag. Det var efterlängtat efter allt som varit med hemtentan osv. Tog sovmorgon, vilket i mina mått är ungefär till kl 9. (Jag har så svårt att sova länge, vet inte varför) 

Kvällen igår spenderades i Majorna. Också en helt fantastisk kväll. Zarah demonstrerade sin nya superflashiga dammsugare, i rosa! Emelie klämde mig på rumpan och pussade på mig, som vanligt ;). Dessutom fick Zarah användning för dammsugaren eftersom Mattias sockar luddade ner hela lägenheten. Haha! Dags för nya sockar kanske....? 

Kvällen slutade med snöbollskrig och när vi kom hem toksomnade vi vid 3 och nu är jag redan uppe. Sanslöst.


Om ett par timmar ska vi iväg och klättra. Det ni! Inne dagen till ära, känns sådär kanske att klättra i snö.

 

Obs! Det är inte jag på bilden.


-Förresten mamma! Om du bjuder på våfflor vill jag ha min favoritläsk till, päronsoda! hi hi.


Isabell

 
 
Ingen bild

sibel

22 februari 2009 16:32

Visst bjuder vi på våfflor. Kom med förslag på dag. Jordgubbssylten finns inom räckhåll och tallrikarna är kvar. Mums ....

 
Ingen bild

Emlan

23 februari 2009 16:07

Men det var ju så längesen jag såg dig, klart jag måste få klämma och pussa lite... Jag är ju en sådan jädrans kelegris på lyran, ska skärpa mig!

 
Ingen bild

sibel

11 mars 2009 21:52

Hoppas att bloggerskan håller på att vakna till i vårsolen. Inläggen förgyller mina kvällar och nu har jag saknat dem en tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabell - 23 april 2010 09:37

Det är redan fredag, igen. Nyss var det ju söndag och det känns som att jag aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör. Uppsatsen börjar arta sig men det är fortfarnade mycket jobb kvar med den och dagarana och veckorna tickar på. Men in e...

Av Isabell - 19 april 2010 15:46

Ni är många som undrat vad som händer.   Efter en period där en familje relaterad händelse tog musten ur mig på många sätt kändes det inte rätt att blogga. Framförallt visste jag inte vad jag skulle skriva om. Förra veckan kom dessutom mannen i m...

Av Isabell - 15 mars 2010 16:54

Jag reflekterade precis med min klasskamrat tillika uppsatspartner om att det redan är 15 mars. Vad hände med februari? Inte för att jag sörjer öve det, är snarare helt överlycklig över att tiden går framåt och närmar sig det magiska datumet 12 mars....

Av Isabell - 11 mars 2010 14:35


Dagen började bra. Jag råkade göra sönder en hel påse med te och det visade sig att te-blad på golvet inte var någon hit. De fastnade under sockarna och när jag senare stod i badrummet och borstade tänderna såg jag att tebladen följt med in dit! Tid ...

Av Isabell - 8 mars 2010 18:16


Idag är viktig dag. 8 mars. Min mamma har namnsdag idag, Siw. Fint på något sätt att ha namnsdag på en såpass eminent dag som idag.   Jag är på praktik på ett bibliotek här i Göteborg under förra veckan och denna. Idag välkomnade den manliga bibl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards