Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Så kan det gå!

Av Isabell - 20 januari 2009 11:56

Jag spelade till mig en kamera igår, på det angenämna spelet skitgubbe. Såhär gick det till:


Jag och M var bjudna till en kompis på pannkakskväll (mycket gott by the way). Medans kompisen lagade pannkakor underhöll vi oss genom kortspel. Valet av spel föll på skitgubbe. Det gick inte så bra för mig. Jag hade förlorat ungefär sju omgångar i rad. Då säger M att inför nästa omgång att jag får önska mig något om jag vinner. Då skrattar jag bara för det lär ju inte hända. Då blir M plötsligt allvarlig och säger att om jag vinner så får jag verkligen det jag önskar mig. Efter en snabb överläggning i mitt huvud inser jag att en kamera står högt på min önskelista så jag säger helt enkelt att jag vill ha en Canon digital ixus. Vinner jag? Självklart! M blir lite bestört men lovar att jag ska få kameran innan vår resa. Kompisen som gör pannkakor skrattar högt och är även mitt vittne på detta. Att jag sedan förlorar resten av spelomgångarna är oväsentligt. Jag vann alltså bara en omgång av kanske tio och just den gången M lovar bort en kamera så ser jag till att vinna. Man är ju inte dum!


Soon to be mine!!


Isabell

 
 
Ingen bild

sibel

21 januari 2009 21:07

Du har ju kortspel i generna och dessutom affärssinne. Bra jobbat! Mattias kan verkligen vara lycklig att ha en sådan pärla som du. Han kan han ju få vara med på någon bild då och då. Om det faller sig väl kan han ju få knäppa bilder också på det bästa motivet dvs dig.

 
Ingen bild

Isa

22 januari 2009 09:16

Hur vet du att jag har kortspel i generna Sibel? =) Min far är ju en kortspelare av stora mått. Ja eller hur har Mattias tur och är han snäll får han kanske låna kameran någon gång!

 
Ingen bild

linda

23 januari 2009 20:56

hahahaha bäst!
hallå vi kanske ses ikväll :) sitter hemma o dricker vin nu, kanske skulle gå ut o ta en cigg på balkongen. pussokram!

 
Ingen bild

Johanna

25 januari 2009 23:59

Hey girl! Hahah, vilket kap du gjorde! Bra gjort! Saknar er med! Gosa lite med vovven fran mig.
Kramar

 
Ingen bild

sibel

30 januari 2009 13:07

Saknar din inlägg, men antar att du har mycket annat att lägga din energi på. Lycka till med det som upptar din tid/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabell - 23 april 2010 09:37

Det är redan fredag, igen. Nyss var det ju söndag och det känns som att jag aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör. Uppsatsen börjar arta sig men det är fortfarnade mycket jobb kvar med den och dagarana och veckorna tickar på. Men in e...

Av Isabell - 19 april 2010 15:46

Ni är många som undrat vad som händer.   Efter en period där en familje relaterad händelse tog musten ur mig på många sätt kändes det inte rätt att blogga. Framförallt visste jag inte vad jag skulle skriva om. Förra veckan kom dessutom mannen i m...

Av Isabell - 15 mars 2010 16:54

Jag reflekterade precis med min klasskamrat tillika uppsatspartner om att det redan är 15 mars. Vad hände med februari? Inte för att jag sörjer öve det, är snarare helt överlycklig över att tiden går framåt och närmar sig det magiska datumet 12 mars....

Av Isabell - 11 mars 2010 14:35


Dagen började bra. Jag råkade göra sönder en hel påse med te och det visade sig att te-blad på golvet inte var någon hit. De fastnade under sockarna och när jag senare stod i badrummet och borstade tänderna såg jag att tebladen följt med in dit! Tid ...

Av Isabell - 8 mars 2010 18:16


Idag är viktig dag. 8 mars. Min mamma har namnsdag idag, Siw. Fint på något sätt att ha namnsdag på en såpass eminent dag som idag.   Jag är på praktik på ett bibliotek här i Göteborg under förra veckan och denna. Idag välkomnade den manliga bibl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards