Alla inlägg den 23 april 2010

Av Isabell - 23 april 2010 09:37

Det är redan fredag, igen. Nyss var det ju söndag och det känns som att jag aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör. Uppsatsen börjar arta sig men det är fortfarnade mycket jobb kvar med den och dagarana och veckorna tickar på. Men in emellan det hinner jag se en och annan film och läsa en och annan bok.


Därför måste jag rekomendera en film jag såg nu i veckan. "Where the wild thhings are".

Filmen bygger på den välkända historien med samma namn. Jag minns själv att jag läste de böckerna när jag var liten, givetvis på svenska då. Filmen har en inriktning på barn i första hand men jag tycker att den gav mig mycket att se. Mysfaktorn är hög. Max är en pojke som är "out of control" och rymmer hemifrån. Efter en lång resa till havs når han Vildingarnas land. Han utses av Vildingarna till deras Kung och han blir framförallt kompis med "Carol" och "KW". Carol's röst görs av fenomenala James Gandolfini (Tony Soprano) och är en karaktär som biter sig fast. Egentligen händer det inte så mycket mer än roliga upptåg men filmen ger en fin bild av vänskap och hur det är att vara annorlunda och inte passa in. En film som ger en bra känsla och rekomenderas en regning kväll när man vill se en fin film.


Då:

 

Nu:

 


Isabell

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards